Summa sidvisningar

måndag 7 oktober 2013

Habla Español!

Ikväll har jag och maken börjat läsa spanska på kvällskurs. Jag har länge gått och tänkt att när barnen blir större vill jag lära mig flera språk. Jag vill kunna föra enkla konversationer, kunna artighetsfraser, beställa mat på restaurang, och handla i affär på spanska, tyska, franska och italienska. Nu har vi alltså börjat med spanska. Första lektionen var jättekul! Vi är ett gäng vuxna elever som går in för spanskan med liv och lust!

Nu blir det till att se fler spanska filmer framöver, för att försöka lyssna in språkmelodin. Jag är väldigt förtjust i Pedro Almodovars filmer. Spanska viner och Tapas, ska vi unna oss ibland för att komma in i rätta stämningen.
Bilden är tagen för en vecka sedan i härliga Barcelona.

1 kommentar:

  1. Vad smart att plugga språk tillsammans. Fin bild från Barcelona skulle gärna vilja åka dit. Ha en bra dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera