Summa sidvisningar

onsdag 7 augusti 2013

Att bygga altanräcke

Nu har vi börjat arbeta med vårt altanräcke. Vi vill ha ett som liknar balkongräcket så mycket som möjligt, så vi ringde upp Myresjöhus och frågade om det gick att beställa från dem. Det visade sig att dom i sin tur hade beställt delarna från Pelarsnickeriet i Tranås.

Vi har fått hem "en byggsats" med delar som ligger i garaget. Jag målar på lediga stunder. Det tar tid, för det ska målas med grundolja, grundfärg och två lager vitfärg. Sedan skruvar Fredrik upp vartefter de är färdigmålade.
Jag har börjat skörda tomater. De har vuxit bra i min lilla hörna. Är era tomater mogna?

Snart är det dags för mig att cykla iväg till jobbet, och att lämna av Olle på "Fritds" på vägen.

14 kommentarer:

  1. Så fint det kommer att bli med likadant staket även på altanen.

    Här har inte tomaterna mognat än, men jag sådde dem ganska sent. Vackra stockrosor du har också!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blir.Jag har skördat tomater ganska länge nu.Men jag har ju mina i växthuset så jag startar ju lite tidigare.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Så fint det blir med altanräcket! Här har vi skördat tomater hela sommaren, det är härligt att tassa in i växthuset och mumsa på solvarma körsbärstomater!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Vad fint det kommer bli. Bra att inte blanda för mycket. Mina tomater börjar så smått att mogna dom också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Kommer att bli såå snyggt. Vilken härlig hörna med både tomater o underbara blommor. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Oj vilket fint hus! Ni funderade aldrig på att sätta glasräcken istället för det i trä?

    SvaraRadera