Summa sidvisningar

onsdag 2 maj 2012

Amarone vin

För några veckor sedan fick min man (som är läkare) en flaska vin av en nöjd (vin-intresserad) patient. Det var det godaste vin någon av oss någonsin smakat! Vi sökte upp vinet på systembolagets hemsida; Castel Forte Amarone della Valpollicella. Det kostar 159 kronor för en flaska och det är värt varenda öre! Ikväll har vi grillat kött och druckit Amarone vin till, i det underbara vädret.
När jag satt där ikväll och drack mitt himmelska vin och såg ut över min himmelska utsikt så undrade jag vad jag har gjort för att förtjäna detta? Men så tänkte jag, att jag har nog inte gjort något för att förtjäna detta, det är nog Fredrik som har gjort det. Jag har bara haft turen att halka med på ett bananskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar