Summa sidvisningar

lördag 7 juli 2012

Hallon och potatis

I kväll blir det fest på första potatisskörden hemma hos oss. De verkar jättefina! Arrow heter sorten.
Hallonen börjar också mogna. Jag har smakat och de är mycket goda! Det är mormorshallon.
Min lilla New Dawn har börjat blomma.
Det är förtjusande små rosor.
Ros de Rescht blommar för fullt.
Nävorna, som såg mycket oansenliga ut när jag köpte dem, har brett ut sig.
Och lavendeln är härlig. Det är alldeles underbart att bara vara i trädgården nu!

2 kommentarer:

  1. Färska färskpotatis och hallon är en höjdpunkt under sommaren. Trädgården doftar ljuvligt av alla rosor. Jag kan tänka mig att du njuter i din trädgård. Härliga bilder. Jag önskar dig en skön söndag! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Färskpotatis från egna landet och hallon plockade från egna buskar det är sommar det. Jättegott!

    Ha en fin vecka

    SvaraRadera