Summa sidvisningar

tisdag 20 november 2012

Kåldolmar och småfåglar

Idag har jag ägnat större delen av dagen till att göra kåldolmar. Jag vill gärna ha kåldolmar på mitt julbord. Det tar lång tid att göra dem, men nu har vi till några middagar också.
Jag har tittat ut genom fönstret och glatt mig åt att småfåglarna har hittat min fågelmat i år. Förra året hade jag inte många besökare. Jag har hängt maten nere i hundgården. De känner sig väl trygga där.
Jag har fått fylla på med mat flera gånger.
I mitt köksfönster har jag en liten höststjärna med en leksaksfågel. Jag vet inte varför jag plötsligt tycker så mycket om fåglar. Det måste vara åldern.
I mitt köksfönster sitter också den lilla domherren som jag köpte av Monica på Gränsö julmässa. Den är så söt.

1 kommentar:

  1. Ha Ha Ha du är rolig du, det hör nog till åldern... :)
    Jag är 40 år och hoppas ha åldern inne. Jag har varit "pippitokig" i ca ett år. :)

    PS. Jag är näst yngst i fågelskådarklubben i byn..

    Må så gott!

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera