Summa sidvisningar

lördag 20 juli 2013

Självplock jordgubbar

Nu när min man och jag jobbar, har vi fått hjälp av min svärfar och hans Agneta. Det gör att barnen kan ha sommarlov ett tag till.
Olle, Agneta och jag var och plockade jordgubbar på Wassbäcks gård.
Vi plockade två hinkar. Sedan visade Agneta hur man kan mosa jordgubbarna lite, blanda med socker och fryspulver och lägga i lagom stora burkar i frysen. Sedan kan man plocka upp en burk "sommar" mitt i vintern. Vi har blivit bjudna på detta hos henne några gånger, och det är alltid lika gott!
Ser ni sädesfältet i bakgrunden?
Jag tycker att det är så vackert! Detta är väl korn? Det ser så härligt ut när säden vajar i vinden och hela fältet böljar som ett gyllene vatten.

2 kommentarer:

  1. Mmmm, vad gott att ta fram sommaren på burk mitt i vintern. ;-) Och att njuta av sommarbilder är inte heller så dumt...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Jordgubbar är alltid gott. Så vacker bild på säden. Kraaam Pia

    SvaraRadera