Summa sidvisningar

lördag 25 december 2010

Min julafton i Horn

Min julafton 2010 började med att jag och min syster Kristin gick ut på en härlig långpromenad i skogen med hundarna.

Efter det smakade det fantastiskt med den goda julfrukost som min snälla mamma hade lagat.
Efter det var vi på Julbön i Horns kyrka, där de läste julevangeliet ur Barnens bibel. Och så tittade vi på den fina julkrubban som de har i Horns kyrka vid jul. Vi fick också höra väldigt vacker musik och sång!
Sedan var det dags att bänka sig framför Kalle Ankas Jul. Carl, Ida och jag satt och myste i soffan.

Askungen är min favorit. Jag tycker att det är så otroligt sött när mössen och fåglarna syr Askungens klänning och sjunger.
                                                              Och sedan kom tomten!

                                                           Oj, vad alla hade varit snälla!
Dom här små djuren kunde nog ha blivit årets julklapp, för det var många som ville leka med dem. Här är det Lotta och mormor som pysslar med dem.
Här sitter Kjell och är stolt över sin fina son Peder, som nyss kommit hem från TV-inspelning i Sydafrika. Peder har med sin vackra och trevliga flickvän Catrin.

Här sitter två fina bröder, Jimmie och Rickard. Det är alltid trevligt att träffa dem!
                                 Så var det förstås dags för julmaten! Olle och Emma hugger in.
                                                     Fredrik och Monika har trevligt.
              Mats gör "tummen upp" för maten. Rickard ser ut att hålla med.                
                                    Peder, Catrin och Kristin ser glada och nöjda ut.

                                              Tommy, mamma och Jörgen skålar för julen.
Tonåringen Robin tycker väl inte att släktmiddagar är världens roligaste, men han var artig och deltog.

                                           Liksom Carl och Ida som satt och pratade med Kjell.
Min kära lilla mormor däremot, hon trivs som fisken i vattnet vid sådana här tillställningar. Här sitter hon mellan Monika och Jimmie. Det är ju mormor som har lärt oss allihop hur julen ska firas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar