Summa sidvisningar

söndag 19 december 2010

Snöskottning och matbord

Oj oj oj, vad Fredrik har skottat snö idag! Det är tur att han fick tag i en bra snöskyffel. Han tycker jättemycket den här i plast från Fiskars. Snön har vräkt ner hela dagen. Vi har haft lite släktkalas här eftersom Carl har fyllt år. Det var knappt att de tog sig hit. Vi skulle ha tagit med dem ut till huset, men det var inte plogat där ute, så de får komma dit när vi har flyttat istället. Fredrik har skottat både här vid hyreshuset där vi bor, och ute vid huset när gästerna hade åkt hem.

Jag passade på att mäta utrymmet där vi ska ha vårt matbord. Det är riktigt svårt att hitta ett lagom stort bord. Helst skulle jag vilja att det var 260cm x 110cm.
Det här heter Norden och kommer från Ikea. Det blir lagom långt i utfällt läge. Jag tycker dock att det skulle ha varit så trevligt med ett stort stadigt bord som jag inte behövde fälla ut. Det är också lite för smalt.

Detta heter Wilma och kommer från Mio. Det är stort och stadigt men ändå lite för kort. Det går att beställa i specialmått, men jag har inte kollat vad det kostar. Det är ganska dyrt redan i grundutförande.

Allra helst hade jag velat ha ett sådant här bord. Det här heter Isabelle och kommer också från Mio. Tyvärr är det för litet även om det gav ett jättemaffigt intryck när jag såg det i affären. Jag är inte ensam om att ha blivit förälskad i det här bordet. När jag var inne på Mio häromdagen för att se det igen var det borta. De har beställt ett nytt, men det är slutsålt på centrallagret så det tar ett tag innan det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar