Summa sidvisningar

torsdag 6 januari 2011

Glutenfri müsli

Fredrik packar och packar, och bär och bär. Jag packar upp och försöker få ordning på allt. Jag förstår inte var alla saker kommer ifrån. Det tar aldrig slut. När jag försöker få ordning på mina kläder tänker jag att jag inte behöver köpa kläder på 10 år. Men jag ääälskar mitt nya kök! Idag har jag gjort glutenfri müsli åt Fredrik. Han säger att det är som Bamses dunderhonung för honom.

Glutenfri müsli:

2 dl boveteflingor                   
2 dl krossat bovete
1 dl fibrexflingor
1 dl riven kokos
2 dl hirsflingor
1/2 dl sesamfrön
1/2 dl solroskärnor

Blandas ihop och lägges ut i en långpanna.

Värm 2 msk brun farin, 2 msk ljus sirap, 1 msk olja och 1 msk vatten i en kastrull och ringla över flingorna.

Rosta i ugn 175 grader i 20 min. Rör om några gånger under tiden. Låt svalna

Hacka 1/2 dl mandel, 1/2 dl valnötter och 1/2 dl cashewnötter

Blanda alltihop och lägg till 1 dl russin, 1 dl hela linfrön samt 1/2 dl torkade aprikoser i bitar.

Fredrik tycker jättemycket om den.
Hundarna har fått nya sängar som dom tycker mycket om. Här sover de gott om nätterna. Vi behöver ingen väckarklocka längre. Det är många som går sina morgonpromenader med hundarna förbi vårt hus. Eftersom vi har många fönster som går långt ner mot golvet så ser våra hundar ut. De väcker oss när det kommer någon och går förbi.
Det är ansträngande att flytta! För att pigga upp mig lyssnar jag mycket på radion. Bäst just nu tycker jag att den här tjejen är! Den här låten får arbetet att gå mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar