Summa sidvisningar

söndag 19 maj 2013

Kastanjehägn

Jag önskar mig ett kastanjehägn! De verkar ha blivit väldigt populära. Den här bilden tog jag i våras i Rosendals trädgård. Vi behöver ett staket mot gatan, vid sidan av huset. Jag har funderat länge på vad vi ska ha. Vitt staket är ju alltid snyggt, men det är en lång sträcka och vitt staket kräver underhåll. Vi har beställt räcke till altanen som ska målas vitt och vi kommer att ha nog med det.

Jag gillar gammaldags gärdesgård, men vi bor nog inte tillräckligt lantligt för att det ska passa in. Dessutom matchar det inte huset så bra. Kastanjehägn verkar lättskött, inte så dyrt och förhållandevis enkelt att sätta upp. Kastanjehägn är lantligt, men inte så att man förväntar sig att det ska gå kossor och beta på insidan. Just nu lutar det starkt mot att det blir en investering av ett kastanjehägn snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar