Summa sidvisningar

lördag 18 maj 2013

Tulpanblomning och Norskspirea

Nu blommar tulpanerna i min trädgård. Jag satte inga tulpaner i höstas för jag tänkte att jag skulle satsa på lökar som kommer tillbaka, vilket jag hade hört att inte tulpaner gör. De här kom i alla fall tillbaka, så i höst ska jag gräva ner flera. De är ju så härliga!
Pärlhyacinter verkar trivas här också.
Jag har inte fyllt ut mina rabatter ännu, men jag jobbar på det. Den här rabatten började jag på förra våren.
Spirean blommar och doftar så härligt.
I år har den verkligen tagit sig. Nu önskar jag alla som kikar in här en härlig Pingst!


1 kommentar:

  1. Åh vad härligt det blommar hos er. Riktigt fina bilder. Spirean har precis börjar blomma här uppe hos oss också. :)

    Trevlig helg!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera