Summa sidvisningar

torsdag 8 augusti 2013

Mysiga Aalborg

Jag kom på att jag glömde skriva om Aalborg när vi var över i Danmark i sommar. Aalborg var en jättemysig stad med härliga shoppingmöjligheter. Vi rörde oss mest  i de gamla delarna, med smala gränder och gamla stenhus. Gallerier fanns det överallt.
Keramikverkstäder med fantasifulla skapelser.
På skylten över Olles huvud står det "Förvandlingsport". Det var knappt man vågade gå in där. Nere på innergården fanns en liten värld av "galna" konstverk. Aalborg är en stad jag kommer att vilja komma tillbaka till.

3 kommentarer:

  1. Ser så mysigt ut med de smala gränderna och de söta små husen! Förstår att du gärna återvänder dit igen! Fina bilder./ Titti

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Ja man får en bra och utförlig beskrivning hur växterna som man får ska skötas.Dom sätter jag in i en pärm och kan kolla igen om jag glömmer hur det var.
    Kram Gunsan.

    SvaraRadera