Summa sidvisningar

måndag 19 september 2011

D-vitamin

Redan förra vintern började jag äta D-vitamin tillskott. Nu har jag börjat igen eftersom hösten är här. Jag läste flera tidningsartiklar förra året om att D-vitamin brist kan leda till flera symtom och sjukdomar än vad man tidigare trott. I år har dessutom min man, som är läkare, börjat äta D-vitamin tillskott. Han har hört av sin endokrinolog-kollega att vi har för lite sol i Sverige och att vi kan behöva tillskott, alternativt en solresa.
Jag slutade med AD-droppar till barnen när de fyllde fem år. Har inte vågat ge det längre på grund av A-vitaminet. Nu har de tagit bort A-vitaminet så att det bara är D-vitamin i dropparna. Så nu får mina barn droppar igen förutom under sommarmånaderna. Enkelt sagt tar vi D-vitamin tillskott under alla månader som innehåller bokstaven R.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar