Summa sidvisningar

söndag 11 september 2011

I like Barcelona!

Så här såg det ut från vår balkong på Wilson boutique hotel i Barcelona när vi vaknade i torsdags. Gatan heter Avida Diagonal och den är jättelång.
Vi gav oss ut på jakt efter frukost och fastnade för det här trevliga stället.
Jag kunde inte motstå chokladcroissant, färskpressad apelsinjuice och latte. Eftersom jag inte hade några barn med mig, behövde jag inte vara någon god förebild och äta nyttigt.
Det är härligt att sitta på en uteservering i Barcelona och äta frukost!
Något jag kan rekommendera om ni ska åka till Barcelona, är att köpa biljett till Turistbussarna. Man kan sitta på taket, plugga in hörlurarna och få guidad visning runt till alla stans viktiga sevärdheter. Dessutom kan man hoppa av och på vart man vill. Vi tyckte att det var toppenbra!
Det finns massor med vackra hus i Barcelona.
Hela stan är faktiskt mycket vacker.
Detta är Gaudis La Pedrera.
Turistbussarna var en riktigt bra satsning.
La Sagrada familia är verkligen imponerande!
Här står vi framför Barcelonas triumfbåge.
I Parc de la Ciutadella finns en mycket vacker fontän.
I parken kan man få en vilopaus från storstadsbruset.
Vill man ha strandliv är det inte svårt att ta sig ner till havet.
Det var skönt att känna lite på Medelhavet med fötterna.
Sedan tog vi oss en sväng till köpcentret Diagonal Mar. Cathrine provar skor. Där fanns tillfälle till mycket bra shopping.
Kvällen avrundade vi på en väldigt trevlig Tapas-restaurang som hette La Cococha. Mycket god och prisvärd mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar