Summa sidvisningar

måndag 12 september 2011

La Rambla, Magiska fontänen och Tapas!

Andra dagen i Barcelona var det dags att utforska La Rambla. 
I trängseln och folkmyllret kan man hitta lite av varje.
Vackra blommor fanns det gott om.
Fina tavlor likaså.
Vi hittade också La Boqueria.
Anna Lena utbrast: "Vilken ögonfröjd!"
Och det var det verkligen.
Jag tror att det mesta som är ätbart finns att köpa där.
Stora humrar, de stackarna levde.
Fina fiskar.
Kolla in svärdfisken!
Det är så snyggt med alla chilifrukter!
Jag hade kunnat tillbringa en hel dag i La Boqueria!
Men vi ville också hinna med de Gothiska kvartenen.

Där var gatorna jättesmala.
Jag hittade en affär där jag hade velat spendera åtskilliga Euros!
Tyvärr får man inte ha så många kilos packning med sig när man flyger med Ryan Air. 
Det kanske var tur. Nu har jag pengarna kvar, och lagom fullt i köksskåpen. Men visst är det vackert?
Vi gav oss också upp på taket  La Pedreras som Gaudi har designat.
 Därifrån kunde vi åter beundra La Sagrada Familia.
Anna Lena och Anette visar upp sin nyshoppade handväskor.
På kvällen var vi och tittade på Font Magica
Det var en färgsprakande show med vatten och musik.
 Absolut värt ett besök.
Efteråt var vi hungriga.
Här smakar jag på Cava. Det är en sorts "champagne" som tillverkas i närheten av Barcelona. Det var jättegott!
Vi var så nöjda med de utmärkta Tapas rätterna från kvällen innan att vi återvände till La Cococha.
Där blev vi serverade av samma servitör. Honom tyckte vi så mycket om att han fick vara med på bild.
                            We love Barcelona! 

Hoppas att vi får tillfälle att komma tillbaka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar