Summa sidvisningar

måndag 13 februari 2012

Två gånger är en vana

Jag fick den här boken i julklapp; Två gånger är en vana av Denise Rudberg. Det är den andra boken i serien om åklagarsekreteraren Marianne Jidhoff. Jag fick höga förväntningar när jag läste första boken Ett litet snedsprång.  Tyvärr tyckte jag inte att Två gånger är en vana levde upp riktigt till mina förväntningar. Jag älskar visserligen huvudpersonerna, men jag tycker att nu när vi har lärt känna dem, kunde vi koncentrera oss lite mer på själva kriminalhistorierna och något mindre på huvudpersonernas kärleksbekymmer. Jag tycker nog att Rudberg glider tillbaka lite väl mycket i Chic-lit stuket om man nu ska kalla detta en deckare. För övrigt tycker jag att det är underhållande och bitvis spännande. Jag kommer troligtvis läsa nästa bok i serien också.
Jag sörjer över att ytterligare en stor stjärna har försvunnit för oss. När jag var ung hade jag tre stora idoler; Madonna, Michael Jackson och Whitney Houston. Nu är två av dem borta. Det är inte utan att jag känner mig lite gammal, även om de här stjärnorna givetvis dog på tok för tidigt.
Något att glädjas över, är i alla fall att man kan vara med och tävla om biljetter till Nordiska Trädgårdar, på den fina bloggen Naturliga Ting.

1 kommentar: