Summa sidvisningar

lördag 5 januari 2013

Januari-promenad

Nu har vi firat jul och nyår samtidigt som jag har jobbat på precis som vanligt på intensivvårdsavdelningen. Det är inte utan att jag känner mig lite sliten efter allt flängande mellan sjukhuset och släkten. Därför var det alldeles underbart att få en ledig lördag när vi hade tid att gå en helt vanlig promenad. En dag då dessutom solen sken!
Här och var ligger det en hel del snö kvar, även om det mesta har smält bort.
Jag tycker så mycket om känslan av att kunna gå på stigar där det är barmark. Det är något jag längtat efter under vintern.
Den här fågelholken är nog obebodd, men den är fin eftersom den ser ut att vara en del av trädet.
De gamla bruna höstlöven är vackra när frosten glittrar på dem.
Jag är så glad att vi har så vackra omgivningar att promenera i. Nu känner jag mig pigg och stark igen. Jag önskar alla en fin Trettonhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar