Summa sidvisningar

onsdag 17 november 2010

Cyklamen

Jag är inte duktig på krukväxter. När mina växter dör köper jag nya. Ibland skickar min svärmor en blomma. Hon verkar faktiskt känna på sig när jag kastar en krukväxt, för ofta kommer det en ny med blomsterbud alldeles lägligt. Men nu har jag som ambition att lära mig att sköta om mina växter. Jag skickade efter den här fina boken från adlibris. Där finns tips för både trädgård och krukväxter, uppdelat efter årets månader. För november månad var det råd om hur man sköter Cyklamen. Därför var jag och köpte två vita Cyklamen.
Det ska bli väldigt intressant att se om jag lyckas få mina Cyklamen att överleva nu. Cyklamen är just en sådan blomma som inte brukar vara särskilt långlivad hos mig. I boken om Rosendals trädgård  finns också trevliga recept. Det är recept på sådant som man kan hitta i deras trädgårdscafé. Än så länge har jag bara provat receptet på Potatis och Purjolökssoppan, den var jättegod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar