Summa sidvisningar

söndag 28 november 2010

Första advent

Kyrkoåret börjar i advent. Jag tycker att det är jättetrevligt att gå i kyrkan 1.a advent. Dels är det vacker musik, man har julen framför sig och man har ett helt nytt år framför sig att drömma och fantisera om. Jag känner mig som en bättre människa när jag har varit i kyrkan. Mina synder är ju förlåtna och jag kan ha ambitionen att bli bättre och snällare framöver. Man får liksom en ny chans.

Idag har jag planterat en liten julgrupp. Först var jag på Blomsterlandet och handlade saker, men de hade inte grön mossa där. Då var Fredrik snäll och gick till Mariebergs blommor. De hade egentligen ingen mossa till försäljning utan bara till sina egna arrangemang, men eftersom Fredrik brukar handla en del där fick han lov att köpa lite mossa ändå.
Jag har redan lyckats ha ihjäl den ena av mina Cyklamen som jag köpte nyligen. Det hjälpte inte att jag försökte sköta dem efter konstens alla regler. Jag lyckas helt enkelt inte med Cyklamen. Däremot blommar mina Novemberkaktusar som jag köpte förra året.
Idag har jag lyssnat på den här skivan. Fredrik var gullig och köpte den åt mig när han var på jakt efter mossa till min julgrupp. Sarah Dawn Finer är så himla bra tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar