Summa sidvisningar

torsdag 18 november 2010

Höstdepp och höstpepp

Jag har svårt att klara av det här mörkret som råder nu. Jag blir trött och nedstämd och tycker att det mesta känns jobbigare än det borde vara. Man får göra vad man kan för att peppa upp sig. Jag har en ljusterapi lampa som jag kan ha på bordet framför mig när jag äter frukost. 30 minuter på morgonen räcker för att jag ska bli piggare. Till frukost dricker jag en stor kopp grönt te, äter en tallrik gröt på sportgryn och till den mammas hemgjorda äppelmos, gjord på äpplen från hennes trädgård. Jag tar sojamjölk istället för vanlig mjölk eftersom sojamjölk innehåller östrogenliknande ämnen. Vid min ålder tror jag att man mår bra av lite extra östrogen.
Det är inte mycket som är så uppfriskande som en rejäl skogspromenad med hundarna. Jag är verkligen beroende av frisk luft och motion. Skogen är så välgörande för själen också.
En liten sväng till huset blev det också förstås. Målarna och byggarna hade flera frågor. Det är mycket att ta beslut om. Den här bilden tog jag i tisdags då solen lyste. Idag har det varit grått hela dagen.
Som en liten guldkant på tillvaron har jag köpt en sådan här fin adventskalender. Den finns att köpa hos Hos Magnus och Eva. Det är en  jättesöt butik där jag skulle vilja handla massor med saker! Snart får jag börja öppna luckor och då närmar sig flytten med stormsteg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar