Summa sidvisningar

måndag 28 mars 2011

Nordiska Trädgårdar

 
I helgen lämnade vi barn och hundar hos min snälla mamma och åkte iväg till Stockholm på trädgårdsmässa. Oj, vad mycket fint vi såg! Vad mycket vi vill ha nu till vår trädgård. Fredrik blev alldeles förälskad i den här bubbelpoolen för utebruk.
Det heter Tundra Ultra 2010 - Arctic Spas och har plats för 7 personer. Det passar perfekt för en familj eftersom sittplatserna är i flera olika nivåer och man kan välja utifrån längd. Fredrik har lång rygg och han satt perfekt i den djupaste sittplatsen.
Den här grillen önskar vi oss också. Den kommer från Broil King och heter Crown. Någon gång ska vi skaffa en gasolgrill av det här slaget. Men vi måste nog bygga vår altan först.
Jag drömmer om en sådan här rosenbåge. Jag vill att det ska kännas lite sagolikt att kliva in i min trädgård.

Lite av den här känslan skulle jag vilja få till.

Och så drömmer jag om två sådana här krukor, en på var sida ytterdörren vid huvudentrén.
Jag älskade den här lilla utställningen av Vi två & Trädgård!

Ett sånt här litet lusthus/växthus skulle också vara mycket trevligt att ha. Det heter Spira och var alldeles lagom för min smak. Att kunna ha plats för lite växter och sittplats på framsidan.
Och så kunna förvara sina redskap på baksidan. Hela mässan Nordiska Trädgårdar gav mersmak, så jag hoppas på att kunna åka dit om ett år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar