Summa sidvisningar

måndag 9 januari 2012

En röd liten fågel i juletid

Nu är det dags att ta tag i vardagen igen. Oxveckorna börjar och julen ska städas ut. Barnen ska fållas in i skolan igen, vilket de i och för sig behöver efter ett långt jullov. Själv vill jag helst drömma mig kvar i den mysiga värmen i "En röd liten fågel i juletid". Jag fick den i julklapp av maken. Fanny Flagg har skrivit den, hon som skrev Stekta Gröna Tomater.

En röd liten fågel i juletid är en varm och romantisk historia som bland annat handlar om en sjuk man, en röd  fågel och en liten flicka. Allt utspelar sig i Lost River i Alabama och där finns en grupp rådiga och handlingskraftiga kvinnor. Detta är en lättläst bok som inte bjuder på några utmaningar, men den är fantastiskt gullig. Jag tycker om att unna mig den typen av upplevelser då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar