Summa sidvisningar

fredag 2 mars 2012

Mjukt och hårt

Denna vecka är det tema Mjukt och hårt hos Katarina på Roses and stuff. Jag hittade den här bilden som jag tog när vi besökte Towern i London för ett par år sedan. Miljön på Towern är förstås mest hård, men trots att bilden är tagen tidigt på våren ger gräset en fin mjuk kontrast. Morgondimman mjukar också upp bilden en smula.
Här är jag, Olle och Krullen ute på vårpromenad. En hård sten i det mjuka havet av vitsippor. Jag älskar vitsippor!
Den här bilden tog jag på förra årets Nordiska Trädgårdar i Stockholm. Jag gillar rutorna med kontraster mellan gatsten och växter.

4 kommentarer:

  1. Ler för mig själv.........det kunde nästan varit mina bilder:-) Fast vi var bara utanför Towern den här gången. Många promenader med barn och hund i vitsippshaven har det blivit. Visst är det härligt! Sist men inte minst, så tog jag också en massa kort på den där montern:-)

    Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder.
    Fin tolkning av fredagens tema.
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder.

    Ett hav av vitsippor ,riktigt njutbart.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det där vitsippshavet längtar jag till!

    SvaraRadera