Summa sidvisningar

måndag 18 mars 2013

Månadens favoritväxt


Jag hade så gärna velat kunna välja Snödroppe som månadens favoritväxt! Men jag har fortfarande mest snö i trädgården. Det finns ingenting som blommar ännu. Däremot har det börjat spira i mina fönster. Jag väljer Chili som favoritväxt i mars. Det är första gången jag sår Chili frön, och nu har jag 9 små söta plantor som lyser upp på mina fönsterbrädor.
Det blåser kallt ute, men när solen skiner in genom mitt köksfönster kan jag ändå få lite vårkänsla när jag tittar på mina Chiliplantor och Pelargonsticklingar. Fler månadsfavoriter kan ni se hos Anna Vattenkanna.

13 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut med alla krukor på rad! Visst blir man glad när det börjar spira och man kan få följa med dag för dag och se hur det växer. Det gör att man får lite vårkänsla trots vintern utanför! Ha en skön vecka!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så fina små plantor du har fått upp.Ljuset är nog det enda som visar att det ska bli vår snart.Ute är det full vinter.Kram

    SvaraRadera
  3. Så vårfint du har i ditt köksfönster! Och så härligt att kunna stå och titta rakt ut när du diskar! Det kan vi göra i fritidshuset, men här hemma får man vrida huvudet åt höger för att titta ut... ;-)

    Inte en endaste snödroppe framme i rabatten här heller...

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Så fine små chiliplanter du har dyrket frem, og så vårfint kjøkkenvinduet ser ut :) Chili er morsomme å dyrke, og de bruker å gi god avling.

    Jeg tittet på månedsbildet ditt under her også. Artig med månedsbildene, og å se årstidenes forandringer i bildene når året er fullført.
    Takk for besøk og kommentar på bloggen min.
    Hilde :)

    SvaraRadera
  5. Att välja egna frösådder som månadens favoritväxt är ett jättebra val.
    Fröplantorna ser fina ut.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Ack, så söta de är dina småttingar! Önskar dig lycka till med odlingen och en riklig och het skörd framöver.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Heisann!

    Jeg har også chilifrø liggende fra et frøplante fra i fjor som ble sådd av frø sønnen min fikk av en kokk i London!
    Jeg kan ikke så før etter påske. Ingen kan vanne for meg mens jeg ikke er hjemme! Lykke til med plantene ;:OD)

    SvaraRadera
  8. De ser ut att trivas i det ljusa fönster! Lycka till med de små :-).

    Ha det bra//Laila

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Har du sått olika sorter eller samma? Vad heter sorten/sorterna? Bry dig inte om mig om du inte själv har skrivit upp namnen - de blir goda även utan namn;)! De ser jättefina ut och trivs i dina fönster!/Anja

    SvaraRadera
  10. Oj, så roligt med egen chili, hoppas att du får riklig skörd! Det ser verkligen vårigt ut med de små plantorna. Jag har inte ens börjat så frön ännu, måste skaffa jord och dra igång i helgen!

    SvaraRadera
  11. De små söta chiliplantor ser jätte fina ut
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  12. Eftersom jag vann 6 sorts chilifrö på bloggen, så var jag "tvungen" att så dom - och alla har kommit upp nu, så det är snart dags att skola om dom. Sen får jag nog problem med att få dom att överleva - är inget bra på sånt!

    SvaraRadera
  13. Så mysigt med de små chiliplantorna i fönstret! Hoppas du får skörda många heta frukter senare:)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera