Summa sidvisningar

fredag 15 mars 2013

Vatten- Blommig Fredag

Min familj tycker mycket om vatten. Jag är nog den av oss som skulle nöja mig med minst vatten. För mig skulle det räcka med en liten fontän. Bilden är från Botaniska i Göteborg.
Jag tycker mycket om ljudet av vatten. Det är något behagligt med ljudet av porlande vatten.
Solen speglar sig så vackert i vatten, som här i den  Japanska delen av Botaniska Trädgården.
Vi har gott om vatten i vår egen trädgård. Vi har Gamlebyviken på nära håll och vi har en pool.
Sommarens projekt blir att rama in oss, och skapa en lugnare och mer skyddad miljö runt vår pool. Om det nu blir sommar någon gång. Det börjar seriöst kännas som att den här vintern kommer att vara för evigt!

Fler inspirationsbilder på tema Vatten finns här!

19 kommentarer:

  1. Jo, ni har då sannerligen gott om vatten hos er! Ser så skönt ut med pool i trädgården, det är nåt jag saknar på sommaren...
    Vilken fin botaniska Göteborg har, där har jag aldrig varit.

    SvaraRadera
  2. Ja, Botan har fina vattenelement! Du har tydligen en del kul vatten med hemma! :) Klart det blir sommar, men det dröjer ju ett tag! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  3. Så flotte bilder du viser! Det må være deilig å ha eget svømmebasseng :-)
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Men precis, men någon gång måste det väl komma en vår och en sommar. :-)

    SvaraRadera
  5. Men du har ju precis tillräckligt med vatten i trädgården din! Med pool och "riktigt vatten" så nära så behöver man ju inget mer:-) Ser härligt ut med pool en sån solig sommardag. Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  6. Jattefina bilder :) Jag tycker mycket om vatten också, älskar att vara i Sverige och bada i sjöar :)

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga sommarbilder! Nu längtar man verkligen efter sol och värme och bad!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Japanska trädgården är så vacker. Fallet där på andra bilden skulle man ju gärna ha i trädgården :-) Men din pool är inte dum den heller ! Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Åhh, Botaniska är en av mina favoritparker. Härliga foton av er pool också. Åhh igen, om det bara vore sommar snart.

    SvaraRadera
  10. Takk for hyggelig kommentar og da fant jeg jo veien til deg. Herlige vannbilder- Det blir spennede med hageprosjektet rundt poolen når det etterhvert blir sommer.

    Anne

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder nu längtar jag efter värmen.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Vad fint det är hos dig! Läckert med pool.

    SvaraRadera
  13. Några månader till så, sen kan ni plumsa och leka i poolen. Vilken fin utsikt ni har över vattnet utanför också.

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga bilder och tänk att ha en egen pool!

    SvaraRadera
  15. Så deilig å ha eget basseng!

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga bilder från Botaniska och era egna 'vattenhål' är jag djup 'avundsjuk' på - men jag är inte missunnsam ;))!/Anja

    SvaraRadera
  17. Botan är fantasiskt. Din trädgård ser inbjudande ut den också.
    Ha det bra!
    Luna

    SvaraRadera
  18. Fast det där är en ganska stor fontän va? ;)
    Fin dock!

    Så häftigt att ha en pool med den utsikten. Ett riktigt paradis-ställe ser ni ut att ha!
    Klart sommaren kommer! Det får vi välan hoppas va?

    SvaraRadera
  19. Underbart m egen pool. vi byggde vår för några år sedan. Samtidigt satte vi en thuja häck som fångar upp vinden när det blåser från norr.

    / Sylvia

    SvaraRadera