Summa sidvisningar

torsdag 7 mars 2013

Sonjas sista vilja

Jag har jobbat väldigt intensivt den senaste tiden. Därav min dåliga uppdatering på bloggen. När jag har kommit hem från jobbet har jag varit så trött att jag inte har orkat vara kreativ. Däremot har jag lagt mig med en avkopplande bok och drömt mig bort lite. Som sådan avkoppling passade Sonjas sista vilja alldeles utmärkt! Den kräver inget eget tankearbete eller någon fantasi. Allt är underbart och serverat.

Det handlar om Sonja som dör i förtid. Hon har inte berättat för sina bästa väninnor att hon är stormrik. Genom sitt testamente tvingar hon sina väninnor att lämna sina inrutade liv för att istället leva ut sina drömmar.  Sonja har planerat allt in i minsta detalj. Från graven styr hon sina väninnor med järnhand och får dem att uppleva självförverkligande, hitta kärleken och fördjupa sin vänskap. Jag kan inte säga att jag längtar efter att läsa uppföljaren. Det känns lite som att ha ätit för mycket godis, man är alldeles för mätt på sötsaker. Men någon gång framöver, när livet känns tufft, och jag vill fly in i en rosa bubbla och bara äta godis, då kanske jag letar reda på Sonjas hemlighet som är den fristående fortsättningen.

2 kommentarer:

  1. Det är något sunt över att inte alltid sitta uppdaterad. Härligt att använda tiden istället till att läsa en bok att drömma sig bort.
    Jag har inte läst boken ,men så kul det skulle vara att ha en sådan väninnna som 'tvingar' en att leva ut drömmarna och få kanske dem finansierade bara så där;)))!/Anja

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du verkar tycka om väninnorna.
    Tack och varma hälsningar,
    Åsa Hellberg

    SvaraRadera