Summa sidvisningar

måndag 11 mars 2013

Roses with names

Igår tänkte jag köpa mig bukett tulpaner. Jag tittade på tulpanerna i matbutiken, de såg inte roliga ut. De stod i hinkar utan vatten. Då tog jag mig en sväng till Blomsterlandet. Jag blev förvånad då tulpanerna där också stod utan vatten. Det fanns tulpaner som stod i vatten, men då var det dyra buketter som var blandade med annat. Däremot hittade jag de här söta rosorna ur serien Roses with names. Just de här hette Magadi, och 10 stycken kostade bara 39 kronor. Det är nog egentligen inte så smart att köpa blommor på en söndag. Hellre ska man nog köpa dem på fredagen. Då har affärerna fått in fräscha blommor inför helgen. Nu är det dock dags att ta tag i måndagen!

2 kommentarer:

  1. Tulpaner står sig bättre om dom är utan vatten när man köper dom ,man skär av en bit av stjälken så får dom dra i sig vatten när dom är i vasen .Kram Nette

    SvaraRadera
  2. Precis så är det. Blomsterhandlarna förvarar tulpaner liggandes i kylutrymmen utan vatten. När du sedan köper dem skär du av dem, låter plasten runt om vara kvar någon timme häll i kallt vatten i vasen och låter dem vattendra. OBS inte för mycket vatten, då sticker de iväg och blir långa och rangliga. Fyll hellre på allteftersom de dricker.

    Hälsningar

    Blomsterhandlardotter

    SvaraRadera