Summa sidvisningar

torsdag 25 april 2013

Fina Pelargoner

Här kommer ännu en bild från växthusen på Rosendals Trädgård. Många fina Pelargoner har de där. Mina Mårbacka har precis börjat blomma här hemma, men de blommar inte riktigt som dem på Rosendal ännu.

Utanför fönstret skiner solen. Jag har varit hos doktorn idag för febern gick upp igår igen. Diagnosen är influensa och det kan ta tid sa doktorn. Nu har även yngsta sonen fått feber, så nu är det verkligen sjukstuga här hemma.

Jag har börjat titta på en DVD som heter Trädgårdsskolan "Köksträdgården". Planerar för vilka grönsaker jag ska så i mina odlingsbäddar så fort jag blir frisk.

2 kommentarer:

  1. Det är otroligt vad folk har varit sjuka den här vårvintern/våren. Nu begriper jag varför du inte bytt ut bilden mot en Carina som har en hatt med blommor flor...;)))!
    Ja, dessa pelargoner! Det går inte att värja sig - de intar en plats i ens fönsterbräda och hjärta och nu på sommaren en hel blomstertrappa hos mig.
    Så bra att använda sjukdomstiden till 'nyttofilm'! Du blir nog fort frisk med sådan DVD för att det går ju inte att vara sjuk när det kliar i fingrarna att få sätta igång;)))!
    Krya på dig!/Anja

    SvaraRadera
  2. Det är nog sjukdomarnas år i år tror jag alla har varit sjuka ,önskar ändå en trevlig helg ,nette

    SvaraRadera