Summa sidvisningar

fredag 26 april 2013

Ödelagd

Jag varvar trädgårdslitteratur med skönlitteratur under min sjukdomstid. Nu har jag läst ut Ödelagd av Henrik Valentin. Boken är skönlitterär men bjuder på massor av trädgårdsinspiration! Jag tyckte om den både som roman och som inspiration. Det handlar om Helena som efter 30 års äktenskap blir utbytt mot en yngre hustru och därigenom förlorar såväl sitt hus som sin ögonsten trädgården. Helenas väg tillbaka efter chocken och sorgen blir jobbig men utvecklande och spännande. Det är nästan sorgligt att det gick så fort att läsa ut boken, för jag tyckte mycket om personerna i den. Det nya kontaktnät av vänner som Helena bygger upp är så trevligt att man skulle vilja dröja sig kvar där lite längre.

Henrik Valentin var förresten med i Trädgårdstoppen med sin egen trädgård nyligen. Nu är jag sugen på att läsa en annan av hans böcker Lusten att Trädgårdera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar