Summa sidvisningar

måndag 2 september 2013

Sensommarblomning

Jag fick många bra tips på blommor som är fina på sensommaren, när jag lade upp en månadsbild för augusti. Tog med mig era förslag och åkte till plantskolan. Nu har jag gjort en liten rabatt med Phlox på framsidan. Jag visste inte att Phlox luktade så gott!
Så har jag planterat en Syrenhortensia Grandiflora. Råkade dessutom på ett fynd i form av ett litet japanskt körsbärsträd Accolade som jag har planterat bakom Syrenhortensian
Som ni ser har vi inte gjort färdigt gången mot huset och huvudentrén ännu. Det är mycket roligare att hålla på med blommor, träd och rabatter tycker jag. Men gången mot huvudentrén får bli nästa sommars projekt. Om ni undrar vad det är som är uppspänt över gräsmattan så är det ett badminton-nät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar