Summa sidvisningar

tisdag 30 augusti 2011

En trädgård som Tashas

Jag jobbar på att fylla upp min rabatt med växter. Jag vill ha en trädgård som prunkar av blommor!

Allra helst vill jag ha en trädgård som liknar Tasha Tudor´s. Har just läst boken och jag känner mig alldeles vild av längtan efter foxgloves, forget me nots, hollyhocks och primroses! För att inte tala om alla hennes fantastiska vårlökar, bär och frukter! Jag har fått några plantor med foxgloves/fingerborgsblommor av min snälla arbetskamrat Gunvor. Jag hoppas att de tar sig! Jag längtar till våren då jag plantera luktärtor och förgätmigej.
Idag fick jag goda plommon från min mammas trädgård. Jag vill så gärna ha ett plommonträd! Vi har planterat två äppelträd, men jag vill ha plommon, päron och körsbär också. Det känns som en verklig rikedom att kunna gå ut och plocka sin egen frukt i trädgården. Nackdelen med att bygga nytt hus är det det tar lång tid för trädgården att växa upp. Men det måste vara en otrolig tillfredsställelse att se den göra det!
Jag har köpt ett fint fruktfat som jag kan lägga upp min ny-skördade frukt på i framtiden. Jag köpte det på Vita Magasinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar