Summa sidvisningar

måndag 8 augusti 2011

Kontroll över matpengarna

Jag har tänkt prova en ny taktik när det gäller matplaneringen. Att bygga hus är kostsamt, så jag måste hålla lite mer i matpengarna framöver. Idag fick jag ett veckoblad från Willys i brevlådan. Jag tittade igenom det och skrev en veckomatsedel. Efter det gjorde jag en handlingslista och åkte och storhandlade. Detta är vad jag köpte. Den här maten kostade 1013 kronor. Då ingår fem middagar.
 Det här blev kvällens middag; Kotletter i svampsås. Receptet stod i veckobladet och finns även på nätet.
Det var en god och relativt snabblagad vardagsmiddag. (Det är mina egenodlade tomater). Jag ska försöka hålla mig till den här taktiken ett tag och se om jag kan spara in lite på matpengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar