Summa sidvisningar

onsdag 17 augusti 2011

Stockholms-shopping och jagad av polisen

Igår tog Ida och jag bilen till Linköping. Där hoppade vi på Swebus express till Stockholm. Ägnade hela dagen åt shopping. Här träffar vi käraste syster Kristin och hennes Calin på Östermalmshallen.
Vi åt god lunch och pratade en stund innan vi shoppade vidare. Det var jättemysigt att vi kunde passa på att träffa dem!

Allt gick bra ända tills vi satte oss i bilen i Linköping för att köra hem. Hade bara kört en liten stund, då ser jag att det kommer upp en polisbil med blåljus bakom oss. Jag trodde att han skulle köra förbi så jag saktade av på farten och höll åt sidan. Till slut insåg jag att det var mig han var ute efter, så jag stannade bilen. Det visade sig att jag inte hade något bakljus på bilen. Klockan var 21.30 på kvällen och det var mörkt ute. Polisen eskorterade oss till en bensinmack. Där fick vi hjälp av de vänliga poliserna att byta säkring till bakljuset. Efter att jag fått bevisa att jag var nykter genom att blåsa i deras alkomätare fick vi sedan fortsätta vår färd hemmåt. Jag kände mig lite darrig i benen. Det är ju inte var dag man blir jagad av polisen. Fast det var ju väldigt snällt av dem att hjälpa oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar