Summa sidvisningar

söndag 21 augusti 2011

Trädgårdspyssel

Nu blommar mina Sköldpaddsört så fint.
Jag har också planterat Höstanemoner. De är så söta.
Stäppsalvia och en liten Näva tillhör mina senaste fynd.
Igår satte jag då äntligen mina första vårlökar. Det blev Snödroppar och Vårstjärnor. Vårstjärnorna satte jag ner i gräsmattan. Målet är att gräsmattan ska bli som ett blått hav på våren, men det kommer att ta några år. Någon lär ha sagt att När man planterar vårlökar bygger man en bro till våren. Det är precis vad jag vill göra!
 När jag var i Stockholm köpte jag den här fina boken. Min egen trädgårdsbok innehåller massor av bra tips och sidor där man kan skriva ner vad man har planterat och rita ut på skisser var de finns. Det finns en massa underbara citat i den också. Detta älskar jag:
 Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet.

                                                                          Cicero
Och detta:
Vad mer kan man begära än en liten trädgård att promenera i och det oändliga att drömma om.
                                                                  Victor Hugo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar