Summa sidvisningar

fredag 22 februari 2013

Carpe Diem

Jag känner på mig att våren är på väg! Var ute och promenerade med Simba och solen sken. Det var takdropp och fåglarna kvittrade. Inne har mina små pärlhyacinter slagit ut. Snart ska jag åka och hämta min familj vid tåget. De kommer hem från Jämtland ikväll. Jag längtar så mycket efter dem!
Snön glittrar i solskenet.

Snart kan jag sitta här och fika igen.
Idag har jag inte svårt att "Fånga Dagen" och njuta. Det känns som att jag har så mycket att glädjas över! Jag ska försöka minnas den känslan de där andra dagarna.
Andras tolkningar av Carpe Diem kan ni läsa om här.

15 kommentarer:

  1. vad härligt med solsken det har jag längtat efter länge nu.Du har då lyckats med att fånga din dag bra
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Takdropp, Fågelkvitter och Sol .... underbart! Ja då är Våren verkligen
    på G och då är det extra lätt att fånga dagen och leva i nuet och njuta
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Lycko dig som har haft en sån fin dag! Jag riktigt längtar tills den dagen jag får höra takdropp och får sol på kinderna. Här har det varit grått och trist men de har lovat bättre väder och plusgrader. Det tackar jag för. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt vacker snöbild, den får mig nästan att njuta lika mycket av snö som i början av vintern. Men bara nästan. Måste nog öva mig lite på det. :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder! Skulle gärna sitta där i solen och njuta. Härlig dag!
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Underbart fångat av temat!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  7. Deilig når solen "tar"! Her er det litt for kaldt ennå, men like før vi kan sitte i solveggen :-)

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder! Underbart med takdropp och fågelkvitter.

    Ha en underbar helg!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  9. Så härligt det kommer att bli när du får sitta ute och njuta . Det längtar jag också till.


    Trevlig helg

    SvaraRadera
  10. Låter och ser ut som en perfekt fångad dag! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  11. Vilka njutningsfulla bilder med solen som skiner på det vackra huset och snön!
    Visst är det så att vi snart kan sitta och njuta med en kopp kaffe i vårsolen!

    Ha en skön fortsatt helg!

    SvaraRadera
  12. Fågelkvitter och takdropp, kan inte vara bättre.
    Härlig plats du har i solskenet :=)

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Så mysigt det låter att snart kunna sitta ute och fika och lyssna på fåglarnas kvitter! Finns inget bättre! Ha en skön helg./Kram Titti

    SvaraRadera
  14. Mm, vilka fina bilder! Låter hur mysigt som helst :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  15. Med ett sånt väder så är det inte svårt att förstå att du fångat dagen..underbara bilder!
    ha de gott/Mia

    SvaraRadera