Summa sidvisningar

måndag 11 februari 2013

Min favoritväxt i februari

Jag har inte så mycket att titta på i min trädgård så här års. Men om jag ska välja en favorit så blir det min lilla häck med Norskspirea. Den ramar in nedre delen av min framsida och rabatten jag har där.
Såhär ser den ut uppifrån. Än så länge är det bara den som ger lite struktur åt min trädgård på vintern. Mina träd är så små ännu, så vore det inte för min lilla häck skulle trädgården se alldeles ödslig ut nu när ingenting blommar.

9 kommentarer:

  1. Så fin en helt vanlig spireahäck är - det gäller bara att se det vackra i det "vanliga". Kul att du vill vara med i utmaningen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fin! Som ett litet tecken i snön, förstår att du gillar den. :-)

    SvaraRadera
  3. Underbart att se formspråket av en böjd häck mot vit snö./ Luna

    SvaraRadera
  4. Jättefint med häcken och det övriga som sticker upp ur snön! Ni ser ut att ha mycket snö hos er också!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Den spirean är ju så vacker när den blommar. Fint val.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad sirlig och fin den är där den sticker opp ur snön. Den blir ju ännu finare sen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vilken fin form den har, och jättefint mot snön! Mina rosenspireor har nästan drunknat i all snö.

    Ha det bra//Laila

    SvaraRadera
  8. Norskspirea är en så fin buske
    din häck kommer att bli underbar till våren
    för 3år sedan planterade jag min häck utefter grönsakslandet
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  9. Väldigt dekorativ även på vintern ser jag. Snyggt i sluttningen med den lilla häcken.

    SvaraRadera