Summa sidvisningar

fredag 1 februari 2013

Om fyra månader

Veckans Blommig Fredag utmaning är Om fyra månader. En jättespännande utmaning för mig, eftersom jag upptäckte att jag har lite dålig koll på när olika växter blommar. När jag går tillbaka bland mina bilder hittade jag de här. Jag har planterat tre Bondsyrener. Förra året fick jag en enda blomma. Jag hoppas såå mycket att jag ska få fler detta året!
Norsk Spirean blommade första juni förra året. Nu har den förhoppningsvis vuxit till sig lite.
Jag tyckte att det var fantastiskt roligt att plantera Penséer mellan vårlökarna. Det tänker jag göra i år också.
Jag har tyvärr inte planterat fler tulpaner av den här sorten och jag vet inte om de kommer att blomma igen.
Narcisser och Pärlhyacinter ska väl i alla fall kunna komma tillbaka i år. Det ska bli så spännande att se vad som har överlevt vintern i trädgården. Nu längtar jag supermycket efter våren!

15 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder och visst är längtan stor. Jag vill få bort snön så man kan gå ut och börja röja.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Fina bilder som väcker en längtan.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är nästan omöjligt att komma ihåg när allt händer från år till år. Som tur är kan man se det på fotona. Och dina syrener kommer nog med flera blommor i år, tur att du fick njuta av en i alla fall ifjol.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Flotte bilder av vårløk hos deg! Ja, det er lett å glemme bort å legge ned tulipanløk om høsten. Jeg synes at de er så vanskelige å få til å blomstre igjen. Jeg pleier å plante narcisser i steden, for de får jeg lett til å blomstre igjen :-) Ha en fin helg! Klem Marit

    SvaraRadera
  5. vad härligt du får det men man vet ju inte riktigt om månaden stämmer bara det kommer.
    Ha en gosig fredag
    Kram meta

    SvaraRadera
  6. Tänk så mycket härligt vi har att längta efter och se fram emot...=)
    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Ja nu får det bli vår! Längtar!

    Önskar dig en toppenfin helg!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder.

    Längtar till våren också.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Det är klart att det blir fler blommor i år! Oj vad härligt vi ska ha det, syrener i massor och andra blommor på gång. Längtar. :-))))

    SvaraRadera
  10. Narcisser och pärlhyacinter kan du lita på. De kommer igen och igen. Vissa tulpaner kan man också lita på, men oftast är de bara "ettåringar".
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Blått år min favoritfärg, så dina blå pärlhyacinter får 10/10 poäng av mig. Vilken strålande idé med vita blommor omkring. Det blir ju ännu blåare då. Jättefint. Visst längtar man dit?!
    /EvaLinnea

    SvaraRadera
  12. Nu är det nästan outhärdligt med längtan efter våren och trädgårdsarbete!

    Ha en fortsatt skön helg!

    Veronica

    SvaraRadera
  13. Ååå vilka härliga bilder. Syren vad vackert och vilken doft. Kram

    SvaraRadera
  14. Nog kommer det komma blommor både på syren och spirea detta året också, och vårlökar kommer sträcka sig mot solen. Fyra månader är ju inte så mycket. I mellantiden kan du ju också njuta dina nya blommor på köksgolvet, ser helpiffigt ut, dom mattorna gillar jag :)

    SvaraRadera
  15. Heisann!
    Synd tulipaner ikke er like villige som andre løkblomster. da ville jeg også hatt mange av dem, de er så utrolig vakre.
    Heldigvis er det trøst i påskeliljer også - og alle de andre. Lykke til med syrinene. Godt å glede seg til lukten av dem også...
    Ha flott uke ;:OD)

    SvaraRadera