Summa sidvisningar

tisdag 5 februari 2013

Till offer åt Molok

Jag vet inte varför jag inte har läst någon bok av Åsa Larsson tidigare. Nu har jag i alla fall läst Till offer åt Molok och jag älskade den! En deckare helt i min smak! Jag hade läst recensioner om den och visste att jag ville läsa den, men jag trodde att jag började med den i fel läge. Jag hade nämligen precis avslutat romanen Nathalie som handlar om en passionerad fransyska i soliga, varma Frankrike. Nu kastade jag mig upp i mörkaste, kalla Lappland. Men efter bara några sidor var jag fast!

Det finns något tryggt och pålitligt över norrlänningar. Ja inte skurkarna förstås, men huvudpersonerna i Åsa Larssons bok tar jag till mitt hjärta förbehållslöst. Där finns också ett antal hundar som jag tycker att jag känner väl. Jag kanske inte kommer att läsa Åsa Larssons tidigare böcker, men jag kommer att kasta mig över hennes nästa bok! I alla fall om den handlar om Rebecka Martinsson, hundföraren Krister och deras hundar.

Till offer åt Molok blev belönd med Svenska Deckarakademins Pris för Bästa Svenska Deckare 2012.

2 kommentarer:

  1. Tack för boktipset. Verkar vara i min smak också. Kram

    SvaraRadera
  2. Den boken gillade jag med.Fast jag har läst hennes andra böcker med.Tycker om hennes sätt att skriva.Gunsan

    SvaraRadera