Summa sidvisningar

fredag 10 juni 2011

Gräsmatta och häck

Nu börjar gräsmattan på framsidan av huset att ta sig. Vi sådde Weibulls Villa Classic Det börjar bli dags för oss att fundera över vad vi ska ha för gräsklippare.
De små Spirea plantorna har fått både blad och blommor på sig. Det känns lite som trolleri eftersom det bara var några små kala kvistar vi planterade.
Det är en vacker naturflora på de obebyggda tomterna runt omkring.
Det blir nästan svårt att överträffa den med en odlad trädgård.
Men vi ska göra vårt bästa.
Jag har sett en bild på Hemnet med en fantastisk trädgård som jag skulle vilja efterlikna.
Detta hus finns i Ystad. Det måste ha en av Sveriges vackraste trädgårdar enligt mig.
Tänk att sitta där och fika!
Jag älskar de höga blommorna som växer utmed huset.
Jag tycker verkligen att det verkar vara en magisk trädgård!
Ja, det här får jag jobba på många år framöver.
Huset ser fantastiskt ut det också, men jag skulle inte vilja byta bort vårt ändå.
Men den trädgården skulle jag ge mycket för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar