Summa sidvisningar

tisdag 26 juli 2011

Romantisk trädgård

Jag har skickat efter denna bok. Romantisk trädgård är oerhört inspirerande tycker jag! Eftersom jag inte kan något om trädgårdskötsel innan, slukar jag all information jag kan hitta om hur jag kan få en prunkande och romantisk trädgård. Det är verkligen vad jag önskar mig!
Jag har inte kommit långt ännu. Här ute i kanten har jag börjat med Lavendel.
Lavendel kommer jag nog vilja ha fler av. Jag älskar både färgen och doften.
Sedan kommer mina Rose de Rescht.
Efter dem har jag planterat två stycken Gillenia Trifoliata som enligt damen på plantskolan ska fylla ut vackert mellan mina Rose de Rescht och min Sarah Bernardh.
Pioner är ett måste i en såkallad "mormorsträdgård" som jag vill ha.
Här är fyra plantor med Alunrot som också ska fylla ut och "förhöja" de blommor de står intill.
Efter mina Alunrot kommer ytteligare en Pionplanta som jag hittade på rea på Blomsterlandet. De kunde inte säga vilken sorts Pion det var, för lappen hade trillat bort, men eftersom den var så billig slog jag genast till. Det är jättedyrt med växter!
Ja det är så långt jag har kommit hittills. På önskelistan står förutom fler Rosor, Pioner och Lavendel: Praktriddarsporrar, Akleja, Iris, Fingerborgsblommor och Stjärnflocka. En sak jag drömmer om också är en portal in i trädgården som dignar av rosor av sorten New Dawn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar