Summa sidvisningar

lördag 21 maj 2011

Äppelträdgården

I denna ljuva sommartid
gå ut min själ, och gläd dig vid, 
 den store Gudens gåvor
Se, hur i prydning jorden står,
Se, hur för dig och mig hon får
så underbara håvor    


Varje dag, oavsett om det är solsken eller regn, går jag på hundpromenad förbi den gamla äppelträdgården.


När vi kommer hit kan vi välja olika vägar. Då avgör tid, lust och dagsform vilken väg vi tar. Ibland går vi 40 minuter, oftast 60 och ibland 75 minuter.


Äppelträden är gamla och knotiga. I vintras var jag osäker på om de levde, men nu är de nästan magiskt vackra.


Syrener växer där också. Doften av syrener och äppelblommor är nästan överväldigande.


Simba, Krullen och jag tycker att det är härligt att leva den här tiden på året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar